15 Kasım 2009

Öh be Ilgın be, süründürdün şu kitabı! Hem de ne süründürdün!

Evet, evet. "On the Road"dan bahsediyorum. Uzun bir aralık kapağını kaldırmadım kitabın, ama bu haftasonu azmettim, bitirdim. Var bir iki paylaşacağım kısım. Buyrunuz:

"'What does your brother do on a summer's night?' He rides around on his bicycle, he hangs out in front of the dosa fountain. 'What is he aching to do? What are you aching to do? What do we want?' She didn't know. She yawned. She was sleepy. It was too much. Nobody could tell. Noboy would ever tell. It was all over. She was eighteen and most lovely, and lost."

"What difference does it make after all? -anonymity in the world of men is better than fame in heaven, for what's heaven? what's earth? All in the mind."

"Dean took out other pictures. I realized these were all the snapshots which our children would look at someday with wonder, thinking their parents had lived smooth, well-ordered, stabilized-within-the-photo lives and got up in the morning to walk proudly on the sidewalks of life, never dreaming the raggedy madness and riot of our actual lives, our actual night, the hell of it, the senseless nightmare road."
Of be ne yorulmuşum ya... Ehem ehem.

Geçen Çağatay ve Cem'leyim. Bunlar yine kendi aralarında bir muhabbete daldılar. Ben de takılıyorum. Gayet mutlu ve huzurluyum, kahve mahve içiyorum. Bir an bunlar surat astığımı sandılar. Yok suratsız muratsız derken, Çağatay beni Scarface'teki Elvira Hancock karakterine benzetti de güldük. O değil de mişel fayfır da pek güzel.



Idiocracy ve Sleeper ovırdozundan beyin ölümüm gerçekleşti. Diyorum ki: This brain is permanently unavailable, please avoid using smart-ass references while communicating. Bir ara Whatever Works de izlemek lazım.

Bu kaydı yazdıktan epey sonra yayınlamış bulunmaktayım.

0 Comments: